dimecres, 9 de novembre del 2011

Conclusions sobre el meu canvi conceptual

Des del punt de vista de l’aprenentatge significatiu, podria descriure el meu procés d’aprenentatge de la següent manera:
He tingut un paper actiu, compromès amb el meu aprenentatge, que es va iniciar amb una intenció, una necessitat: resoldre els dubtes que se’m van platejar a l’intentar respondre les preguntes de la avaluació inicial. Amb aquest objectiu he seguit un procés de construcció on he anat adaptant les noves idees al meu coneixement previ, a través d’activitats d’aprenentatge contextualitzades, basades en casos del món real. He treballat en col·laboració, en una comunitat d’aprenentatge, utilitzant la tecnologia, demanant i oferint ajuda quan he pogut, fet que m’ha permès aprofitar els coneixements i les habilitats dels meus companys, especialment a l’espai de debat, on hem construït coneixement de manera conjunta en un procés dialògic. I finalment, amb aquest informe, on estic articulant el què he après, i reflexionant sobre el procés, estic experimentant un aprenentatge reflexiu.
Veiem doncs que es tracta d’un procés de reflexió a partir de les lectures i del debat, i d’interacció amb la nova informació fins arribar a comprendre-la i a integrar-la als meus models mentals previs (des d’un punt de vista piagetià diria que he anat acomodant el coneixement fins a construir noves i millors estructures de coneixement) on s’ha posat èmfasis en les qualitats pròpies de l’aprenentatge significatiu, promogut també per l’ús productiu que s’ha fet de la tecnologia.
Per tant, i tenint en compte que:
  1. En aquesta PAC s’ha posat èmfasi en promoure l’aprenentatge significatiu,
  2. L’aprenentatge significatiu produeix en l’estructura cognitiva canvis que es poden valorar mitjançant mapes conceptuals, i que aquests són una manera de valorar el canvi conceptual,
  3. El mapa final ha experimentat un canvi, augmentant el nombre de conceptes i les relacions entre aquests.
Puc concloure que hi ha hagut un canvi en la meva manera d’entendre els conceptes i marcs conceptuals d’aquesta primera PAC i que per tant s’ha produït canvi conceptual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada