dimecres, 9 de novembre del 2011

Evolució del meu aprenentatge

Per fer-vos una idea del canvi abismal que han experimentat els meus esquemes mentals en dos messos "hiperintensius" de curs, només cal que compareu el mapa de l'avaluació inicial amb el mapa de conceptes actual.

En el primer mapa només vaig utilitzar quatre conceptes i enllaços simples, en un model que s'acostava més a un esquema que a un mapa conceptual.

Al mapa final, en canvi, s'han afegit nodes i proposicions diferents, donant lloc a relacions més complexes i augmentat així l'amplada de la xarxa.


Pel que fa al meu posicionament davant les qüestions plantejades a l'avaluació inicial, aquests han estat els canvis:

Valoració inicial
Valoració actual
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement
10
0
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim:
5
10
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes
5
0
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social
5
0
En els enunciats TC1 i TC2, ara crec que no s'ha d'utilitzar la paraula "transmissió", doncs el coneixement no es transmet sinó que es construeix. Així, els professionals de l’educació en el que han de ser competents és en les tècniques que promouen aprenentatges significatius i les TIC ens han d’ajudar a promoure aquests tipus d’aprenentatges. Utilitzar les TIC per transmetre coneixement suposa fer-ne un mal ús.
A l'enunciat DU1, després del debat CTS m'he adonat de què poc s'estan aprofitant les possibilitats per a l'aprenentatge que ofereixen els debats.
I finalment, a l'enunciat DT1, un cop vistes les complexes relacions que s'estableixen entre Ciència, Tecnolgia i Societat, m'he adonat que és impossible considerar-les com a esferes separades per determinar causes i efectes, i que cal cond¡siderar la postura del teixit sense costures com a model explicatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada